anlaşmalı boşanma

Anlaşmalı Boşanma Davası

Anlaşmalı boşanma veya diğer adıyla uzlaşmalı boşanma, Medeni Kanun düzenlemesi içinde yer alan çekişmeli ve anlaşmalı olmak üzere iki temel boşanma türünden birisidir. Medeni Kanun’daki diğer boşanma sebepleri ve hukuki nedenleri dışında kalan anşmalı boşanma davası özel bir türdür. Anlaşmalı boşanma davası, adından da anlaşılacağı üzere tarafların karşılık mutabakat çerçevesinde boşanmasıdır. Ancak boşanmanın anlaşmalı sonuçlanabilmesi için tarafların yalnızca boşanma konusunda anlaşması tek başına yeterli değildir.

Anlaşmalı Boşanma Şartları

Anlaşmalı şekilde boşanmanın Medeni Kanun’da yer alan birtakım hukuki şartları bulunmaktadır. Bu şartlar, evliliğin süresine ilişkin şart, boşanma ve boşanmanın sonuçları konusunda uzlaşma ve son olarak boşanma protokolüdür. Eğer taraflar arasında bu şekilde bir uzlaşmalı boşanma olmazsa çekişmeli boşanma davası söz konusu olacaktır.

1- Evlilik En Az 1 yıl Sürmüş Olmalıdır

Nikah tarihinden itibaren 365 gün geçmeden anlaşmalı şekilde boşanmak mümkün değildir. Bununla birlikte, nikahtan çok kısa bir süre sonra pişman olup bir an önce boşanmak isteyen kişiler dava açmak için 1 yılın dolmasını beklemek zorunda değildir. Bu durumdaki çiftler için anlaşmalı boşanma yerine hızlandırılmış bir çekişmeli dava ile sonuç almak mümkündür.

2- Taraflar Boşanma ve Boşanmanın Sonuçları Konusunda Uzlaşmalıdır

Taraflar sadece boşanma konusunda değil, nafaka ve tazminat gibi konularda ve varsa çocukların velayeti konusunda da anlaşmalıdır. Taraflar bu konulardan birinde dahi uzlaşmaya varamazsa anlaşmalı boşanma mümkün olmayacaktır.

3- Boşanma Protokolü Anlaşmalı Boşanma Davası Dosyasına Sunulmalıdır

Son olarak tarafların boşanma ve sonuçları konusunda yaptığı anlaşma yazılı bir protokole dönüştürülerek dava dosyasına sunulmalıdır.

Boşanma Avukatı ile Anlaşmalı Boşanmak

Anlaşmalı boşanma basit bir dava gibi görünmesine rağmen hukuki sonuçları bakımından önemli bir dava türüdür. Boşanma davasında verilen karar kesinleştikten sonra taraflar için bağlayıcılık teşkil etmektedir. Özellikle boşanma protokolü bu anlamda önem taşımaktadır. Zira boşanma protokolünün hakim tarafından onaylanması ile birlikte protokole yazılan maddeler artık mahkeme kararına dönüşmektedir. Bu itibarla protokolün uzman bir boşanma avukatı tarafından yazılması kritik önemdedir. Bunun yanında boşanma ile birlikte mal rejimi ve paylaşımı gibi konular gündeme gelebileceğinden özellikle mal varlığı olan çiftlerin uzlaşmalı boşanma davasında dahi avukat tutmasını tavsiye ediyoruz. Son olarak herhangi bir sebeple boşanma konusunda acelesi olanların da uzman bir avukatla çalışması uzlaşmalı boşanma davasını önemli ölçüde hızlandırabilmektedir. İstanbul koşullarında anlaşmalı boşanma davası tek celsede dahi bitse süreç birkaç ayı bulabilmektedir. Ancak boşanma avukatı olarak birkaç günde sonuçlandırdığımız davalar bulunmaktadır. Anlaşmalı ve sorunsuz şekilde boşanmak isteyen kişiler profesyonel avukat desteği için bize ulaşabilirler.